Ayak ve Ayak Bileği Cerrahisi Hakkında Bilgi

Ayak ve Ayak Bileği Anatomisi

Ayaklarda bir hastalık olmasa bile zaman içinde yıpranma, şekil bozuklukları, eklemlerde ağrılı kireçlenmeler gelişebilir. Yine en sık görülen spor yaralanmaları ayak bileği burkulmasına bağlı bağ yaralanmalarıdır.

Ayak ve Ayak Bileği Hastalıkları ve Cerrahisi Bölümünde

Ayak ve ayak bileği kırıkları tedavisi,
·    Kıkırdak ayrılma tedavisi,
·    Ayak bileği burkulması sonrası meydana gelen yumuşak doku sıkışmasının tedavisi,
·    Ayak bileğinin dondurulması (artrodezi) veya protez uygulaması,
·    Futbolcu bileğindeki kemik çıkıntılarının temizlenmesi,
·    Eklem içi biyopsiler ve sinovyal zarın çıkartılması,
·    Eklemi ilgilendiren bazı kırıkların tedavisinde ve ayak bileği çevresi tendonlarına yönelik bazı girişimler artroskopi ile yapılmaktadır.

Bölümünde tedavi edilen diğer rahatsızlıklar ise;

yetişkin ve çocukta düz tabanlık,  ayak deformiteleri,
·    diyabetik ayak tedavisi,
·    başparmak (halluks valgus) ve parmak problemleri (çekiç parmak),
·    kemik kistleri,
·    romatolojik ayak problemleri,
·    spor yaralanmaları (aşil ve bağ, tendon, kıkırdak problemleri),
·    topuk dikeni tedavisi,
·    kemik ve yumuşak doku tümörlerinin tedavisi başarı ile yapılmaktadır.

Hastalık olmasa da zamanla yıpranır

Dünya yüzeyi ile insanın temasını sağlayan bu iki değerli uzantı, insanın hayatı boyunca tüm yükünü çekerler. Bu nedenle, ayaklarda bir hastalık olmadan bile vakit içinde yıpranma ve hal bozuklukları nedeniyle çeşitli rahatsızlıklar ortaya çıkabilir.

Yaşa bağlı sorunlar olabilir

Eklemlerde ağrılı kireçlenmeler (kıkırdak yıpranmaları) gelişebilir. Kaslarda ve tendonlarda zorlanmalara bağlı sıkıntılar sık görülür. Dünyada en sık görülen spor yaralanması, ayak bileği burkulmasına bağlı bağ yaralanmalarıdır. Ayak ve ayak bileği etrafında doğuştan gelen meseleler olabildiği üzere yaşa, metabolik hastalıklara, romatizmal hastalıklara, şeker hastalığına, travmaya bağlı rahatsızlıklar da görülebilir.

Pek çok sorun tedavi ediliyor
Liv Hospital Ayak ve Ayak Bileği Cerrahi Kliniği; ayak bileği kırıkları, ayak eklemleri ve ayak bileği kıkırdak meseleleri, diyabetik ayak, biçim bozuklukları, halluks valgus, üzere problemlerin tedavisinde hizmet veriyor. Klinikte yürüme tahlil laboratuvarı ve bilgisayar dayanaklı ortez uygulamaları da yapılıyor.

Tedavi alanları nelerdir?

• Kompleks ayak cerrahisi (yetişkin ve çocuk, düz tabanlık, ayak deformiteleri, diyabetik ayak, başparmak ve parmak problemleri, kemik çıkıntıları, kemik kistleri, romatolojik ayak)
  • Ayak bileği cerrahisi (ayak bileği protezi uygulaması, deformite cerrahisi, sabitleme ameliyatları)
  • Artroskopik ve endoskopik cerrahi (ön ve arka ayak bileği, aşil tendon)