Hemoroid Kabusunuz Olmasın

Op.Dr. Hasret Karaca Ocak ,“Son yıllarda giderek yaygınlaşan ve tercih edilen, ağrısız kanamasız ve dikişsiz yol olarak bilinen” lazer hemoroit ablasyonu” sistemiyle hemoroid (basur) sıkıntısından kurtulabilirsiniz”dedi

Medicana Samsun Hastanesi Genel Cerrahi Uzmanı Opr. Dr. Hasret Karaca Ocak,”Anal bölge yakınmaları ile başvuran hastaların ortalama olarak %50’sinde hemoroidal hastalık saptanır. Hemoroidal hastalığın en sık rastladığı yaş kümesi 45-65 yaş aralığıdır. Yeniden de liften yoksul beslenme sonucunda çok daha genç yaşlarda görülebilmektedir. 30 yaş üzerindeki nüfusun ortalama %5-10 ‘unda hemoroidal hastalık gözleniz.

NASIL OLUŞUR?

Opr. Dr. Ocak, hemoroidal hastalığı olan şahıslarda toplar damarın genişlediğini ve bazen damar içinde pıhtı da oluşabildiğini tabir ederek,” Anal bölgedeki kas ve bağ dokularında sarkmalar meydana gelebilir. Uzun müddet oturmayı gerektiren meslekler, birtakım sporlar, ileri yaş, kabızlık, ishal, gebelik, tuvalette uzun müddet oturmak, kalıtım üzere birtakım faktörler, hemoroidal hastalık oluşumunu kolaylaştırmaktadır. Hemoroidal hastalık iç ve dış olarak iki kümeye ayrılır. İç hemoroidler, giderek artan şiddette 4 evrede sınıflandırılırlar. Birinci evrelerde hemoroidler, kanama , kaşıntı, ıslaklık üzere şikayetler yaratırken ilerleyen 3. ve 4. evrelerde, makatta şişlik ve şiddetli ağrı üzere şikayetlere neden olabilirler. Bu şikayetleri yapabilen başta anal kanserler olmak üzere, anal çatlak, anal fistül, anal abse, kolit, anal enfeksiyon üzere öteki hastalıklardan ayrımının yapılması için kesinlikle rektoskopi ile bölgenin kıymetlendirilmesi zorunludur” tabirlerini kullandı.

‘TEDAVİ HASTALIĞIN EVRESİNE NAZARAN YAPILMALIDIR’

Medicana Samsun Hastanesi Genel Cerrahi Uzmanı Opr. Dr. Hasret Karaca Ocak” 1. ve 2. evre hastalıkta ameliyat tercih edilmezken, 3. ve 4. evre hastalıkta ameliyat ya da ameliyat dışı usuller uygulanır. Her hemoroid hastası ameliyat olsun ya da olmasın, kolay tedbirleri uygulamak durumundadır. Ameliyatsız tedavi yolları, evre 1, 2 ve 3 hemoroidal hastalıkta uygulanabilir. ‘’ dedi.

‘COVİD- 19 SALGINI İLE ARTIŞ GÖZTERDİ’

Günümüzde covid -19 pandemisi sürecinde, sistemsiz hayat şekli beslenme alışkanlıklarından olumsuz etkilenmeler, kilo alımı, home ofis çalışma sistemi üzere tetikleyici faktörlerin tesiriyle hemoroidal hastalığın görülme sıklığı artmıştır.Basit tedbirler ortasında, liften varlıklı diyet, bol sıvı alımı, nizamlı tuvalet alışkanlığı, oturma banyosu ya da ılık duş sayılabilir.