Hemoroid kabusunuz olmasın

“Son yıllarda giderek yaygınlaşan ve tercih edilen, ağrısız kanamasız ve dikişsiz yol olarak bilinen” lazer hemoroit ablasyonu” metoduyla hemoroid (basur) probleminden kurtulabilirsiniz”

”Anal bölge yakınmaları ile başvuran hastaların ortalama olarak %50’sinde hemoroidal hastalık saptanır. Hemoroidal hastalığın en sık rastladığı yaş kümesi 45-65 yaş aralığıdır. Tekrar de liften yoksul beslenme sonucunda çok daha genç yaşlarda görülebilmektedir. 30 yaş üzerindeki nüfusun ortalama %5-10 ‘unda hemoroidal hastalık gözleniz.

NASIL OLUŞUR?

Hemoroidal hastalığı olan bireylerde toplar damarın genişlediğini ve bazen damar içinde pıhtı da oluşabildiğini tabir ederek,” Anal bölgedeki kas ve bağ dokularında sarkmalar meydana gelebilir. Uzun mühlet oturmayı gerektiren meslekler, birtakım sporlar, ileri yaş, kabızlık, ishal, gebelik, tuvalette uzun mühlet oturmak, kalıtım üzere kimi faktörler, hemoroidal hastalık oluşumunu kolaylaştırmaktadır. Hemoroidal hastalık iç ve dış olarak iki kümeye ayrılır.

İç hemoroidler, giderek artan şiddette 4 evrede sınıflandırılırlar. Birinci evrelerde hemoroidler, kanama, kaşıntı, ıslaklık üzere şikayetler yaratırken ilerleyen 3. ve 4. evrelerde, makatta şişlik ve şiddetli ağrı üzere şikayetlere neden olabilirler. Bu şikayetleri yapabilen başta anal kanserler olmak üzere, anal çatlak, anal fistül, anal abse, kolit, anal enfeksiyon üzere öbür hastalıklardan ayrımının yapılması için kesinlikle rektoskopi ile bölgenin kıymetlendirilmesi zaruridir.”

‘TEDAVİ HASTALIĞIN EVRESİNE NAZARAN YAPILMALIDIR’

”1. ve 2. evre hastalıkta ameliyat tercih edilmezken, 3. ve 4. evre hastalıkta ameliyat ya da ameliyat dışı prosedürler uygulanır. Her hemoroid hastası ameliyat olsun ya da olmasın, kolay tedbirleri uygulamak durumundadır. Ameliyatsız tedavi teknikleri, evre 1, 2 ve 3 hemoroidal hastalıkta uygulanabir. Son yıllarda giderek yaygınlaşan ve tercih edilen, ağrısız kanamasız ve dikişsiz formül olarak bilinen “lazer hemoroid ablasyonu” metodunda, 1470 nm dalga uzunluğunda 6 w gücünde bir lazer çubuğu ile lazer uygulaması yapılabilmektedir”

‘COVİD- 19 SALGINI İLE ARTIŞ GÖZTERDİ’

Lazer metodunun ana emelinin damarların mühürlenerek kapatılması olduğunu söyleyerek,” Bu usulün birçok çalışmada, ağrı ve nüks oranları tarafından klasik formüllere oranla üstünlüğü saptanmıştır. Lazerli usulde açık yara bulunmadığı için, günübirlik ya da bir gün istirahatin akabinde hasta taburcu edilebilir. Hemoroidal Hastalık, tetikleyici faktörlerin tesiri ile vakit içinde derecesi artarak ilerleyebilen bir hastalıktır. Günümüzde covid -19 pandemisi sürecinde, sistemsiz hayat üslubu beslenme alışkanlıklarından olumsuz etkilenmeler, kilo alımı, home ofis çalışma tertibi üzere tetikleyici faktörlerin tesiriyle hemoroidal hastalığın görülme sıklığı artmıştır. Kolay tedbirler ortasında, liften varlıklı diyet, bol sıvı alımı, nizamlı tuvalet alışkanlığı, oturma banyosu ya da ılık duş sayılabilir”