Kanal Tedavisi Hakkında Bilinen Yanlışlar

1. KANAL TEDAVİSİ AĞRILI BİR SÜREÇTİR.

Tam aksisi, kanal tedavisi diş ağrısını geçirir. Çağdaş teknolojiyle ve kullanılan anestezilerle diş doktorunuz bütün süreçleri ağrısız bir biçimde tamamlar.

1. KANAL TEDAVİSİ HASTALIKLARA NEDEN OLUR.

Son yıllarda kanal tedavisinin toksik olmasından, kansere neden olmasına ve hatta DNA’nın değişmesine kadar bir sürü sonucunun olduğunu argüman eden yazılar çıkmıştır.

Bir diş travma geçirdiğinde – çürük, fizikî kuvvetler yahut çok sıcaklıklar nedeniyle – içindeki hudut dokusu ziyan görebilir ve ölebilir. Bu da, bakterilerin kolonize olması ve apse oluşturması için kusursuz bir alan oluşturur. Apse, bağışıklık sisteminizin içerdiği ve etrafını kapattığı, lakin ortadan kaldıramadığı bir bakteri topluluğudur.

Bir kök kanalı, apse tehlikeli bir sistemik enfeksiyona yol açmadan yahut dişe tamir edilemeyecek biçimde ziyan vermeden evvel bu süreci kesintiye uğratmaya çalışır. Diş yapısı çok özel teknikler kullanılarak temizlenir, şekillendirilir ve sterilize edilir. Diş büsbütün hazırlandıktan sonra kökler Gutta Percha ismi verilen bir gereç ile doldurulur. Gutta Percha, hem dişi kapatan hem de kırılmaya dirençli

ağaç özünden elde edilen doğal bir kauçuktur.

Endodontik tedavi tamamlandıktan sonra daha fazla sertlik ve uzun ömür için bir kron yerleştirilir.

Endodontinin asıl emeli bakteri yükünü ve enfeksiyonu azaltmaktır, böylelikle bağışıklık sisteminiz kalan mikroorganizmaları ortadan kaldırabilir. Bu manada, endodonti bedeninizle birlikte çalışır, ona karşı değil.

1. DİŞ ÇEKİMİ KANAL TEDAVİSİNDEN DAHA İYİDİR!

Doğal dişinizin korunması en düzgün seçenektir. Çağdaş diş hekimliği ve gelişmiş tıbbi süreçlere karşın yepyeni diş dokusundan daha güzel bir alternatif tedavi metodu yoktur. Hasebiyle mümkün olduğunca korunması konusunda ısrarcıyız.

1. KANAL TEDAVİSİ DİŞİ ÖLDÜRÜR

Aslında kanal tedavisi ziyan görmüş ve bir halde ölmüş kök sonlarını ve buradaki bakterileri temizlemek için yapılır ve dişin uygunlaşmasını ve uzun yıllar ağızda işlev görmesini sağlar.