Kronik Ağrılara Yeni Yöntem; Radyofrekans

Bel, omuz ve diz rahatsızlığı olan hastalar, dayanılmaz ve sonu gelmez ağrı şikayetleri ile hekimlerin kapısını çalıyor. Çünkü bu ağrılar çoğu zaman hastaların hayat kalitesini düşürüyor. Hastalar ise ameliyat korkusuyla çoğunlukla tedaviye tereddütle yaklaşıyor. Artık ameliyat gerektirmeyen durumlarda radyofrekans tekniği ile hastaların ağrılarını sona erdirmek mümkün olabiliyor.

Günlük hayatında birçok kişi çeşitli ağrı şikayetleri ile karşı karşıya kalıyor. Bu ağrılar hastaları birçok vakit günlük işlerini yapamaz hale getiriyor. Bu türlü şikayetlerle başvuran hastalara muayene süreçleri ve MR tetkikleri uygulanıyor. Ancak tüm bu tetkikler sonucunda ameliyat gerekmiyorsa hastanın ağrıları radyofrekans tekniği ile sona erdirilebiliyor. Radyofrekans tekniği ise faset eklemler üzerinde bulunan ve omurilikteki duyu hududunun bloke edilmesi ile uygulanıyor.

Faset eklemlerde oluşan dejenerasyon ağrılara sebep oluyor

Bel ve uzunluğunda yer alan disklerde fıtıklaşmanın oluşması, disklerde ve faset eklemlerde dejenerasyon yaşanması, omurilik darlığı ve tümörler, bel ve uzunluğunda yaşanan ağrıların sebepleri ortasında sayılıyor. Omurganın hareketliliğini, dayanıklılığını sağlayan alt ve üst omurgaları birbirine kenetleyen eklemler ise faset eklemler olarak isimlendiriliyor.

Vakit içerisinde bu eklemlerde dejenerasyonlar oluşur ve şahıslar hareket sırasında ağrılar yaşar. Bunlar da faset eklem ağrıları olarak tanımlanır. İşte bu üzere rahatsızlıkları yaşayan şahısların birçoğu tıbbi ve fiziki tedavilerden bir sonuç alamadığında ömür kalitesini epey düşüren kronik ağrılarla yaşamaya çalışır. Üstelik bu hastaların önemli bir kısmını MR tetkikleri muayeneleri sonucunda ameliyata dahi gerek duyulmayan şahıslar oluşturur. Radyofrekans formülü ise tam da bu noktada devreye girer ve bu tip hastaların ağrılarına büyük oranda tahlil sağlar.

Radyofrekans yöntemi ile ağrı duyusu bloke ediliyor

Radyofrekans formülü, faset eklemler üzerinde bulunan ve omurilikte ağrı duyusu taşıyan sonların bloke edilmesi sistemine dayanır. Yani ağrının ilgili bölgelerden kaldırılması sağlanır. Metodun uygulama sürecine ise hastanın sorun yaşanan faset eklemlerinin C kollu röntgen ile kaydedilmesiyle başlanır. Daha sonra uygulamanın yapılacağı noktalara lokal anestezi yapılır ve röntgen denetimiyle kanüller (vücuda açılan yahut var olan bir kanaldan içeri sokulan tüpler) konumlandırılır.

Kanüller içerisine ise bir bilgisayar ile ilişkilendirilen kateterler (vücut boşluğuna, damarına yahut kanalına sokulabilen tüpler) yerleştirilir ve faset eklemlere radyofrekans ile yüksek ısı uygulanır. Bu ısı ile duyu sonunun işlevi etkisiz hale getirilir. Son olarak, sürecin akabinde birebir kanül içinden hastaya streoid ve ağrı kesici ilaçlar uygulanır.

Radyofrekans herhangi bir risk taşımıyor

Radyofrekans, genel anestezi gerektirmediği üzere sadece lokal anestezi ile yapılır. Radyofrekans formülü, omurilik ya da öbür kıymetli organlara uzak biçimde uygulanır. Bu nedenle rastgele bir risk teşkil etmez.

Açık ameliyatlardan daha avantajlı

Radyofrekans usulünün açık ameliyatlara göre birtakım artıları vardır. Açık ameliyat tedavisinde hastaların düzgünleşme süreci ortalama 1 ayı bulur. Radyofrekans tekniğinde ise hastalar 1 saat kadar dinlendikten sonra taburcu edilebilir. Açık ameliyatlar sırasında kanama, enfeksiyon ya da hudut kökü ve omurilik hasarları görebilirken, radyofrekans süreci bu usul riskler taşımaz. Açık ameliyatlar birkaç saat sürebilirken, radyofrekans süreci sırf 20 dakikada uygulanır. Açık ameliyatlar, sık doktor ve hasta ziyaretlerini, mali yük ve vakit kaybını, ayrıyeten ağrılı süreçleri ve ruhsal baskıları beraberinde getirir. Radyofrekans formülü ile tüm bu sorunlar ortadan kalkacaktır.

İlk haftada etkisini gösteriyor

Radyofrekans tedavisi ve kullanılan ilaçlar, yaklaşık bir hafta içerisinde tesir göstermeye başlar. Birinci haftanın akabinde hastalar kendini çok daha âlâ hisseder. Radyofrekans tedavisinin mühleti bireyden şahsa farklılık gösterir ama ortalama olarak 15 ile 18 ay ortasında bir tesir mühletinden bahsedilebilir. Fakat verilen antrenmanlarını tertipli yapan ve fazla kilolarından kurtulan hastalarda ikinci bir uygulamaya muhtaçlık duyulmaz. İlerleyen devirlerde ağrılarda tekrar bir artış yaşanırsa uygulanmanın tekrarlanmasında bir sakınca görülmeyecektir.