Perianal Fistül

Anal fistül, bağırsağın son kısmı ile anüs etrafındaki deri ortasında gelişen küçük tünel halindeki olağandışı yapılardır. Genellikle anüs yakınındaki bir enfeksiyonun sonucu olarak gelişen apse nedeniyle ortaya çıkar. Apse boşaldığında geriye küçük bir kanal kalabilir. Anal fistül, rahatsızlık hissi ve cilt tahrişi üzere beğenilen olmayan belirtilere neden olabilir ve genellikle kendi başına iyileşmez. Birçok durumda cerrahi yolla kapatılması gerekir.

Anal fistülün en değerli nedeni üzere anüs etrafında gelişen apselerdir. Anal apseli her iki ila dört bireyden birinde fistül geliştiği varsayım edilmektedir. Anal fistüllerin kapanma talihleri genellikle olmadığı için tek tedavi bahtları cerrahidir.

Perianal fistüllerin tedavisinde ana gaye:

1. İltihabı ve fistül traktını ortadan kaldırmak

2. Fistülün tekrarlamasını önlemek

3. Ameliyat sonrası gaz ve gaita denetiminde bozulmaya neden olmamak

4. En kısa müddette güzelleşmeyi sağlamak

Hemoroid

Halk ortasında basur olarak bilinen hemoroid, anüsten dışarıya çıkan fizyolojik yastıkçıklardır. Olağanda her beşerde bulunan ve kısmen kontinansa( dışkıyı kaçırmamamıza) yardımcı olan bu yastıklar bir biçimde artan basınç sonrası ağrı, kanama, şişme sonucu hemoroidal hastalıkla karşımıza bir sorun olarak gelmektedirler. Nu basınç artışının nedenleri ; çok ıkınma, kabızlık, gebelik, birtakım spor sebepleri( cet binme, bisiklet vs),sedanter ömür, alkol kullanımı ve karında asit üzere karın içi basıncı arttıran sebepler olabilir. Hemoroid belirtileri ağrı, kanama, iç çamışırda ıslaklık, ele gelen şişlik üzere belirtilerdir.

İç ve dış hemoroid diye ikiye ayrılırken iç hemoroidin dereceleri mevcuttur. Bunlar;

1. Derece hemoroid: Kanama en değerli şikayettir. Hemoroidler rektoskopi sırasında saptanır.

2. Derece hemoroid: Kanama ve kaşıntı şikayetleri görülür. Ikınma ile anal muayene esnasında saptanır.

3. Derece hemoroid: Kanama, kaşıntı ve makatta ıslaklık hissi şikayetleri ile başvurulur. Anal muayenede prolabe yani makatın dışında hemoroid pakeleri görülür. Muayene ile içeriye gönderilebilir

4. Derece hemoroid: Kanama, kaşıntı, akıntı ve ağrı şikayetleri görülür. Muayene ile içeri redükte edilemeyen şişlikler saptanır.

Hemoroid tedavi yolları

Barsak işlevlerinin düzenlenmesi altta yatan kabızlığın giderilmesi,

Diyette bol lifli besinlere yük verilmesi, günlük su alımının arttırılması ortalama 1.5-2 litre su içilmesi,

Lokal krem ve pomatlar,

Cerrahi tedavi :

Skleroterapi

Bant ligasyon

Klasik cerrahi prosedürle hemoroid ektomi operasyonu genel anestezi altında yapılır. Hastanede yatma müddeti ortalama bir gündür.

Lazer tedavisi

Radyofrekansablasyon (Rafaelo yöntemi)