Tüp Mide Ameliyatı

Tüp Mide Ameliyatı, laparoskopik formül (kapalı ameliyat yöntemi) ile midenin %80’lik kısmının çıkartılarak midenin tüp biçimine getirilmesi sürecidir. Öteki obezite cerrahi süreçlerine nazaran komplikasyon riski ve hastanede yatış mühleti daha azdır. Besin emilimi azaltılarak hastanın kilo vermesi sağlanır.

Tüp Mide Ameliyatı Uygunluğu

– Vücut kitle indeksi (BKİ) 35 kg/m2 ve üzerinde olan, denetimsiz şeker hastalığı ya da yüksek tansiyonu olmayan şahıslar,
– Vücut kitle indeksi (BKİ) 30kg/m2 üzerinde olan ve denetimsiz şeker hastalığı ya da yüksek tansiyonu olan şahıslar ameliyat için adaydırlar.

Tüp Mide Ameliyatı Yaş Sonu

Tıbbi kıymetlendirme sonrası uygun olmaları halinde 18 yaşını doldurmuş şahıslar rastgele bir üst yaş sonu olmadan ameliyata uygundur.

Tüp Mide Ameliyatı Öncesi Kıymetlendirme

Hastanın metabolik durumu ile ilgili kimi ek testler de yapılmaktadır. Tüp Mide Ameliyatı öncesi Genel Cerrahi, Endokrin ve Metabolik Hastalıklar, Göğüs Hastalıkları, Kardiyoloji, Diyet ve Beslenme Uzmanı, Psikiyatri, Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon, Anestezi ve Reanimasyon branşı uzmanları tarafından kıymetlendirilmektedir.

Tüp Mide Ameliyatı Riskleri

Her cerrahi sürecin riskleri vardır. Bu riskler tüp mide ameliyatı için değerlendirildiğinde ameliyat sürecinde emboli riski (akciğer ya da beyefendisine pıhtı atma), yeni oluşturulan tüp mideden kaçak riski (<%1), ameliyat yaralarının enfeksiyonu (yara yeri enfeksiyonu), kanama ve gibisi karın cerrahilerinin riskleri bu tüp mide ameliyatında da geçerlidir.

Tüp Mide Ameliyatı Sonrası Beslenme

Tüp Mide Ameliyatı sonrası besin emilimi azaldığından bireyler yemek yeme isteği azalır. Lakin cerrahi süreç sonrası beslenme programı diyetisyen ve doktor eşliğinde sürdürülmelidir. Ameliyat sonrası midedeki dikişllerin ziyan görmemesi için sıvı ve katı diyet programına sonuna kadar dikkatle uyulması kıymetlidir.

Tüp Mide Ameliyatı Sonrası Özel Hayat

Erkek hastalarda obezite kaynaklı libido azalmasını düzelttiği ve bayan hastalarda da obezite kaynaklı adet düzensizliklerini düzelttiği için kişinin cinsel hayatı üzerinde olumlu tesire sahiptir.

Tüp Mide Ameliyatı Sonrası Kilo Alma

Mide esnek yapıya sahip bir organdır ve kendi hacmini tekrar geri kazanabilir. Tüp Mide Ameliyatı sonrası birinci 2 yılda kilo almak çok güç olsada ameliyat sonrasında bireyler yeme bozukluğunu düzeltmez ve yüksek hacimlerde besin tüketirse kilo alma riskini tekrar yaratmış olurlar.